Září 2007

Němá barikáda

30. září 2007 v 18:13 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Aleš - basowka
  • Kráťa - kytara
  • Luděk - kytara, zpěw
  • Milda - bicí
  • Wálec - zpěw
HISTORIE KAPELY:
Historie Němé Barikády se datuje zhruba od listopadu 2000 kdy jsem se po hudebním "osiření" svěřil se svým nápadem udělat punkovou kapelu Wálcovi a ten nadšeně souhlasil.. V lednu jsme začali jezdit do zkušebny do sousedního Letohradu - Kunčic, kde nás v bojových podmínkách nechala zkoušet punková kapela Synové Kunčic, kteří nám do prvních týdnů poskytli nezbytné zázemí, a za to jim patří velký dík. V té době Barikáda fungovala jen ve dvou lidech - Luděk (kytara a zpěv) a Wálec kterej se učil na basu a doprovod na bubínky prozatímně dělal Kubis, kytarista ze Synů. Tahle situace ale byla víceméně neúnosná takže se začala shánět vlastní zkušebna a vlastníbubeník. Zkušebnu jsme nakonec sehnali v nově udělaným sálku na Statku U Krtka a bouchat s námi asi dvě zkoušky vydržel kytarista z nehrajících ZRukyDoHuby - Buwol, kterej později odešel hrát ke spřízněným Sicherhatesystem. To už se psalo léto a kapela se opět ocitla na mrtvém bodě až na jednom koncertě jsme se domluvili s Krtkovým bráchou Milošem kterej hrál na bicí, slovo dalo slovo a začali jsme opět zhusta a pilně zkoušet. Spolu s Mildou jsme v červnu 2001 přibrali kytaristu ze stagnující punkrockové kapely JZD Speedyho a sestava se ustaluje. Průběžně se objevuje i pár pokusů o hledání ženského řevu, ale vše dopadá marně. Během června jsme nazkoušeli asi 7 válů které pak 7. 7. 2001 poměrně úspěšně zazněly na našem prvním koncertě na festivalu Mostek a celej set jsme si dokonce museli jednou zopakovat. Během prázdnin 2001 jsme odehráli asi 10 koncertů, stále bez basy. To už nám je jasný že Wálec se na basu hrát nenaučí a tak mu zůstává jen druhej vokál a začínáme hledat basáka. V listopadu 2001 se to daří a do kapely přistupuje Aleš z nehrajícícho Mravního Kodexu, který si svou premiéru odbývá 9. 3. 2002 na koncertě na Statku u Krtka. V únoru přichází i změna zkušebny, stěhování a díky větší vyhranosti i razantní zrychlení :o). Začínáme pilně zkoušet a v sestavě: Luděk - kytara, řev / Wálec - řev / Milda- bicí / Speedy - kytara / Aleš - basa odehráváme další sérii koncertů.. Začínají se dělat nové vály a po dlouhých průtazích a několika kompilacích v říjnu 2002 lezeme do studia ve Vysokém Mýtě kde nahráváme materiál pro kazetu "Revoluce bez emocí" a dva další vály. Během natáčení se Milda stává taťuldou malé Bereniky a tak se kapela odebírá k zimnímu spánku a až do ledna se koncertně odmlčuje a věnuje se přípravě kazety.Kazeta vychází v lednu 2003 (křest na pražské 007) v kooperaci labelů Rage Dis-rechords a Kamčůf D.I.Y. Swět records a dva songy které se nahrály "navíc" se objevují v srpnu na kompilačním LP českých hardcore kapel Dying Alive / Living dead které vychází ve spolupráci několika domácích labelů. Počátkem února opět měníme zkušebnu a stěhujeme se do helvíkovické požární zbrojnice která nám poskytuje azyl. Udělali jsme pár nových songů a dohodli vydání split singlu s rakovnickými punx RED INSECT. V květnu dochází v kapele k zásadnímu zvratu. Dva dny před návštěvou studia vyeskalovaly problémy se Speedym a v důsledku nechození na zkoušky, ignorace placení nájmů za zkušebnu a nezájmu o kapelu jsme se rozhodli ho jednoduše vyrazit.Takže do studia lezeme opět 8-9. června 2003, opět do Vysokého Mýta a nahráváme tentokráte už ve čtyřech 6 nových válů včetně coveru Mindlock a instrumentálky Tři stupně zběsilosti. Tři songy z této série jsou určeny na split EP w/Red Insect, jeden na benefiční kompilační CD pro OHZ a zbylé dva jako bonus na CD verzi Revoluce bez emocí. Přes léto opět pilně koncertujeme a v říjnu 2003 přichází do kapely nový člen - Kráťa - kytarista z v té době nehrající lanškrounské kapely Ad Nauseam, který se ujímá volného postu po Speedym. Během roku nedochází k žádným závratným změnám ani událostem, makáme na vydání splitu s Red Insect, hrajeme nějaké koncerty a v klidu vplouváme do roku 2004. Na jaře konečně po průtazích vychází ven split 7"EP s Red Insect, a následují další koncerty. V srpnu jsme absolvovali týdenní vyčerpávající turné po českých městech s pražskými A Brigade. Po turné opět následuje hafo koncertů, zkoušení a pilování nového materiálu a stěhování do nové zkušebny. Opět se probíjíme do nového roku 2005, který se opět stává zlomovým. V srpnu 2005 dostáváme kopačky ze zkušebny a stěhujeme se zpět na Statek u Krtka, ale hlavně nás kvůli zdravotním problémům po vynikajícím koncertě v severočeském Mostě opouští Kráťa a opět se vracíme do čtyřčlenné sestavy. Nové songy začínají pomalu dostávat čím dál jasnější tvář a tak si pomalu ujasňujeme termín další návštěvy studia. Ten se dohaduje na začátek ledna 2006, neboť nám Milda oznamuje, že se stane podruhé otcem, takže bude následovat delší koncertní pauza. V prosinci přichází další nečekaná rána - Wálec nám oznamuje, že už ho hraní v kapele nebaví tak jako dřív a že po dlouhém rozhodování se rozhodl skončit. Rok 2005 tak pro nás končí pražským velmi vydařeným koncertem na Miladě - ve třech a s hostujícím HAvranem (Demarche) u druhého mikrofonu a start do nového roku v tříčlenné sestavě. V průběhu ledna a února 2006 pak nahráváme opět pod taktovkou Martina Gregora ve studiu Music a Story 13 nových válů, ve kterých si i Martin jako host zahraje, a po dokončení prací ve studiu si dáváme půlroční hrací pauzu z důvodu Mildova otcovství a během té se věnujeme přípravě k vydání CD. Během pauzy jsme odehráli dva víceméně polosoukromé koncerty se speciálním setem punkrockových coverů (E!E, Vodopumpamasomlejn, Aqva Silentia, Tass, N.V.Ú. …). Práce na CD finišují a tak se stanovuje termín křtu na 19.5.2006 do pražského klubu Třetí Poločas se spřízněnými Angy Brigade a El Paso. Na křtu s námi jako host vystoupil Martin na druhou kytaru a Havran (Demarche) se chopil druhého řevu a celý koncert, včetně následující afterparty, byl poměrně vydařeným večírkem J. V červnu se domlouváme na jednom z koncertů s kytaristou ze stagnujících českotřebovských Shitnoise - Drobkem - o jeho přidání se coby druhého řevu a kytary, a tak se sestava opět rozšiřuje o nového člena a Drobek si první křest "ohněm" odbývá 22.7.2006 na Trash Party v Čerčanech. Na druhou půlku roku je pak naplánováno celkem dost nových koncertů a podle nabídek na hraní to vypadá i na docela zajímavý koncertní rok 2007.

MHD

30. září 2007 v 17:47 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Radek Otřísal - basowá kytara, zpěw
  • Luděk Stránský - bicí
  • Marcel Janeček - kytara, zpěw
HISTORIE KAPELY:
(Malá Hudební Deformace Místního Hudebního Družstva s Mírně Hrozící Depresí v dosahu Městské Hromadné Dopravy)
Myšlenka vzniku kapely se zrodila u příležitosti jedné menší říjnové oslavy v roce 1995. Původně ústřední žert tehdejšího večera se pomalu začal stávat realitou. Nejprve se jednalo o hlavní téma hospodských dýchánků, kde se v první řadě probíraly úvahy nad vhodným názvem kapely a v řadě neposlední i otázka, kdo obslouží jaký nástroj. Kytarista původní formace měl vzhledem ke své folkové minulosti u táborových ohňů snadnou volbu: stačilo se jen troch sblížit s elektrickým proudem a měl vystaráno.Horší to bylo s baskytaristou, který zpočátku téměř zbytečně investoval do kláves, aby s nimi zápolil až do května 96. Během tohoto období si oba tito hudebníci ověřili, že dokáží vytvořit cosi, co se hudbě alespoň trochu podobá. Vznikla tak amatérská nahrávka s názvem "První fáze hudebního růstu". Od října 1996 začaly v této dvoučlenné sestavě vznikat první skladby. Zhruba jednou za 14 dní se formace sešla v kanceláři jedné hospodářské budovy, aby vyluzováním zvuků potrápila přívržence přesčasových hodin. Koncem roku se konečně kruh uzavřel a trojlístek byl kompletní. Jeden z bývalých kolegů si konečně uvědomil, že jeho životním snem je tlouci do bubnů, zakoupil paličky a byl odhodlán udeřit. Po čtyřech měsících úpěnlivého hledání místa, kde by okolí dobrovolně tolerovalo produkci malého, leč ne zrovna tichého spolku, dostala kapela konečně zelenou a v druhé půli července 97 dala vzniknout první demonahrávce s názvem "19200071997". Živě kapela vystoupila poprvé 4.12.97 v klubu Mlejn v rámci Jam session Rockové školy se zhruba desetiminutovým programem. V lednu 1998 vznikl druhý demosnímek s názvem "MAKSIXINDL", s nímž se skupina chystala vyděsit příznivce rockové hudby uspořádáním několika živých vystoupení. Krátký koncertní set se bohužel objevil na pódiích pouze dvakrát. V květnu 98 těžce onemocněl bubeník a kapela sena tři měsíce úplně zastavila. Po této pauze se opět sešla v kompletní sestavě na začátku srpna a začala urychleně pracovat na chystané nahrávce, dohodnuté se studiem na poslední srpnový týden. Co se nestihlo ve zkušebně, dodělalo se ve studiu. Ačkoliv ne všechny nápady byly realizovány, bylo jich dost na to, aby původně chystaný demosnímek vykrystalizoval v regulérní album, nazvané "PUNKOTOČ" a vydané v polovině října 98. Ovšem ne vše se vždy zdaří a vržená mince opět dopadla na opačnou stranu. Ten, kdo sedával za bicí soupravou, tam najednou neseděl, ten, kdo se tam chtěl usadit, se tam nakonec neusadil, a loď, plující pod vlajkou MHD, se najednou ocitla na mělčině. Nový, svěží vítr začal vát až s příchodem stávajícího bubeníka v březnu 1999. Kapela oprášila některé staré věci a v sestavě Jan Slaba - kytara, zpěv, Radek Otřísal - basová kytara, zpěv a Luděk Stránský - bicí vytvořila nový repertoár, z kterého o půl roku později sestavila další demosnímek s titulem "Není to s ním zas tak zlý". Rok 2000 nebyl příliš plodným rokem. Za zmínku snad jen stojí vydařená oslava pátého výročí vzniku kapely v pražském klubu Batalion dne 26. října. Jinak byl rok 2000 spíše ve znamení spousty problémů spojených se stěhováním ze zkušebny do zkušebny.Rok 2001 ovšem přináší kromě řady živých vystoupení, nového alba "Kašpar v hlavě", také nemalé personální změny. Kapelu po natočení druhého alba opouští spoluzakladatel a doposud jediný kytarista souboru - Jan Slaba. Na jeho místo přichází hned dva stejného druhu - Marcel Janeček a Tomáš "Gery" Břínek. Ačkoli se zpočátku zdálo, že kapela je v nové sestavě odhodlána ohromit posluchače sílou dvou kytar, později se toto odhodlání ukázalo pravděpodobně nesdílené jedním z nově příchozích. A tak se soubor ze zamýšleného počtu 4 dne 14. 10. opet smrskl na tříčlenný a rozloučil se s Gerym, jehož aktivita se od června dá shrnout následovně: s kapelou si zahrál jen dvakrát - při náboru nových členů a jako host na rozlučkovém koncertu s původním kytarovým mágem. Od té doby už jen mluvil...
DISKOGRAFIE:
  • Punkotoč
  • Není to sním tak zlý
  • Kašpar v hlavě
  • Sedm

Pavilon 9

30. září 2007 v 13:01 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Lukáš "Machy" Macháček - bicí
  • Martin "Sahyb" Odvárka - basa
  • Marcel "Angus" Toman- kytara
  • Petr "Kloba" Kloboučník - řew
HISTORIE KAPELY:
Pavilon 9 vznikl v Chrudimi, v červnu 1998. Zakládající členové Ondřej Dvořák (Pastelky, Brainstorm, Merry-go-round) a Lukáš Macháček (Černá víla, Game over, Merry-go-round) se po společném působení v Merry-go-round (rozpadla se na jaře r.98) vrhají na vlastní tvorbu, která se postupem času vyvinula z energického crossoveru do ještě energičtějšího hardcoru. Po dvou měsících se k této dvojici připojuje basák Radek Pokorný a v říjnu téhož roku doplňuje sestavu kytarista Marcel Toman. V lednu 99 se tato formace pouští do nahrávání prvního dema s názvem PSYCHOKOLOTOČ. V březnu přichází na post hlavního řvouna Jirka"Mach"Unčovský (F.O.W.) .Kapela v průběhu prvního roku působení odehrála asi třicet koncertů a v listopadu 99 nahrála další demo s názvem BENINO. V únoru 2000 odchází z kapely Radek i Mach. Tyto okolnosti donutily Ondřeje pověsit kytaru na hřebík a převzít místo lídra kapely. Přichází nový basák Pavel Hromádko, který svým přístupem a hlavně výmluvností posílil posádku bojového křižníku PAVILON 9. Září až prosinec 2000 (v době, kdy tvorba kapely vykristalizovala v rozjetý HC válec) patří především nahrávání demosnímku POZNAMENANEJ, který nese stejný počet songů jako oba předešlé /tj.6/, ovšem se zvukem, který je hoden regulérního CD. V únoru 2001 přichází do kapely velká posila, a to zamlklý Vláďa Zima (Skrytý Pohyb, Kruté loutky, Mertz 4 ) na post dalšího kytaristy. V červnu 2002přichází nová posila na post druhého zpěváka Petr Kloboučník. Do sestavy rychle zapadá a kapela tak dostává novou tvář - dva hlavní zpěvy. Na podzim téhož roku odchází Ládin a kapela tak hraje jen s jednou kytarou. Jako blesk z čistého nebe nedlouho poté odchází i Ondra a tak Pavilon hledá druhého zpěváka a nachází Anděla(Dan Říčan). V této sestavě kapela funguje do září 2004, kdy se po určitých neshodách a problémech zcela rozpadá…Na jaře roku 2005 to ale bývalým členům kapely nedá spát a tak se opět dávají do kupy aby od léta začal Pavilon 9 opět fungovat hrát a to v následující sestavě: Marcel Toman - kytara, Lukáš Macháček - zpěv, Petr Kloboučník - zpěv, Martin Odvárka - basa, Marcel Dobrovolný - bicí... Kapela v této sestavě dává do kupy koncertní program, začíná se opět vracet na podia a do povědomí lidí a vše vykrystalizuje na jaře 2005, kdy vychází demo s jednoduchým názvem 2005. Aby ale nebylo změn málo, v kapele to opět vře a neúnosná situace se vyřeší až na podzim 2005, kdy z kapely odchází Marcel Dobrovolný. Na jeho místo se vrací Lukáš a Kloba tak zůstává na postu zpěváka sám. V této sestavě kapela momentálně tvoří nové songy a válcuje kluby po vlastech českých...
DISKOGRAFIE:
  • Poznamenanej
  • Benino

Why not?

30. září 2007 v 12:40 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Bobr - zpěw, texty
  • Bob - bicí
  • Kraken - kytara
HISTORIE KAPELY:
Kapela Why Not? působí od konce roku 2001. Tehdy si Kraken a Bobr společně s Jamem řekli, že bylo dosti flákání se po hospodách a nyní je na čase začít dělat něco konstruktivního. Padl návrh založit kapelu, přičemž Bobr a Jam už v tomto směru určité zkušenosti měli. Problém byl sehnat bubeníka, což je zboží silně nedostatkové. Naštěstí Bobr a Jam znali Boba, se kterým chodili do jedné třídy na základku, a ten se po krátkém váhání přidal. Tak vznikla kapela silně ovlivněná punkem, kterou je možné ze tří čtvrtinoznačit za "třídní". Kapela tedy začala hrát v sestavě - Bobr (kytara, hlas), Jam (kytara, hlas), Kraken (basa) a Bob (bicí). V tomto složení kapela nahrála svoje první demo "No More" s anglickými texty. Tato sestava vydržela do konce roku 2003, kdy kapelu opouští Kraken a na jeho místo (po několika nepříliš úspěšných zkouškách s Danem) nastupuje Jarda. V roce 2004 kapela přešla na české texty a na sklonku téhož roku začíná nahrávání nového dema, již s českými texty. V plánu je nahrání jednak nových věcí a jednak starších kusů v češtině. Nahrávání se komplikuje, neboť v březnu 2005 po odchodu Jardy opět osiřel post basáka, ale ne na dlouho. Na pomoc kapele přichází Klaťák, který tímto doplňuje sestavu a kapela je opětkompletní... Bohužel, druhé demo nebylo dokončeno. Koncert 3. června 2005, který jsme odehráli v rámci Banánfestu v rakovnickém klubu Letiště je dalším zlomovým bodem v historii kapely. Po tomto koncertu kapela usoudila, že současný stav věcí je neudržitelný (málo zkoušek, plíživá degenerace kapely jako celku). Navíc Jam vzal na sebe břímě manželství a trvale přesídlil do Plzně. Zhruba do prosince 2005 nastává pauza, kdy se nezkouší a sestava se mění. Odchází Klaťák i Jam, bývalý basák Kraken se vrací, tentokrát ovšem má o dvě struny víc anastupuje na post kytaristy. V prosinci se opět začíná zkoušet a to v sestavě Bobr (hlas), Kraken (kytara), Bob (bicí). Výrazně se mění repertoár, naprostá většina starých věcí je odstunuta na smetiště dějin, nové songy jsou výrazně tvrdší, zejména zásluhou Krakena se objevují prvky metalu i HC. V únoru 2006 se ujímá postu basáka teprve 15ti letý Pavel a kapela opět pilně zkouší. V únoru 2007 dochází opět ke změně - a to znovu na postu baskytaristy. Pavel z časových důvodů odchází a kapela se tak ocitá bez basy - již po páté...
DISKOGRAFIE:
  • No more

Z ničeho nic

30. září 2007 v 12:23 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Martin Walter - kytara
  • Jan Raus - baskytara
  • Miloš Hůda - bicí
  • Milan Marek - kytara
  • Miloslav Laňka - zpěw
HISTORIE KAPELY:
Historie kapely Z NIČEHO NIC se začala psát na podzim roku 1989, kdy se vykrystalizovala původní sestava Martin Walter (kytara), Jan Raus (baskytara), Miloš Hůda (bicí), Milan Marek (kytara) a Miloslav Laňka (zpěv). Přes truhlářskou dílnu a různé garáže se kapela přemísťuje do zkušebny nově se rodícího rockového klubu. Po nesčetných hodinách strávených zkoušením přichází 4.květen 1990, kdy se ZNN objevují poprvé na pódiu strakonické Sokolovny při premiérovém koncertě, tehdy coby předkapela blatenské heavymetalové formace FAUST. Se svým neuměle hraným, melodickým punkrockem vystupují v roce 1990 nadalších osmi akcích ve společnosti kapel TELEX, ZELENÍ KANIBALOVÉ, ČÍŠNÍCI, THE GIED, CELA PRO KLÁRKU, E!E, PLEXIS, P.S., ŠIŠATÝ KOLO a v neposlední řadě i se ZNOUZECTNOST. Právě ZNC se stávají jakýmsi patronem mladé strakonické kapely. V tvorbě obou kapel lze najít mnoho společných rysů jak v hudbě, tak i v textech, což mohli posluchači posoudit při společných koncertech na počátku roku 1991. To už ZNN fungují jako trio, když z osobních důvodů odchází Marek a následně i Laňka. Po něm přebírá pěvecké žezlo Raus. Na jaře 1991 má již kapela dostatek materiálu pro první demokazetu. Natáčí ji živě v improvizovaném studiu ZNC v Plzni. Za mixážní pult usedají pánové Cain a Golda. Demo dostává lakonický název "Bahno" a v několika skladbách se účastní i Marek s Laňkou. Hodně zdařilý obal je prací Jana Huszara ml.. Celkově je "Bahno" dílkem, které plně koresponduje s dobou. Z kazety uslyší posluchač melodický, syrový punk, nahrávka působí autenticky, přirozeně, čehož bylo dosaženo minimálním použitím zvukových efektů. Za dobu aktivního působení prodala kapela na 350 kopií. ZNN se dostávají nejen do podvědomí fanoušků, ale i pořadatelů, takže koncertují dvakrát více než v předešlém roce a to i s veličinami českého punku devadesátých let (VISACÍ ZÁMEK,S.P.S., DO ŘADY!, ŠANOV 1 aj.). Vrcholem je pozvánka na WOODSTOCK 91 do Příbrami a vystoupení na KLUBFORU v Žiaru nad Hronom. Následující rok 1992 začíná koncerty, kam jsou ZNN zváni jako hlavní kapela a za zlomový okamžik lze považovat měsíc březen, kdy odjíždí do libereckého klubu Golet. Zde se nachází malé nahrávací studio (8stop) a ZNN tu natáčí materiál na první oficiální 7" EP. Tentokrát se o produkci nahrávky starají pánové Rejent a Lochman a po perném víkendu jsou nahrány čtyři skladby - Alk.o.hol, Zapomněli nám říct, Snílek a Sen o Donu Quijotovi. Po zdlouhavých finančních problémech však kapela od tohoto záměru ustupuje a singl nikdy nevychází. V nových písničkách dua Walter-Raus pozorujeme posun k tvrdšímu, hudebně propracovanějšímu a zaranžovanějšímu repertoáru. Vytrácí se i určitá naivita z textů a je jasné, že se ZNN snaží "oprostit" od "starých dobrých" punkových časů". Ovšem reakce publika je pro kapelu velkým zklamáním, neustále se opakují negativní ohlasy a nastává určitý útlum a krize. Přesto se v září ZNN vrací ke koncertování a dokonce dostávají nabídku účastnit se nahrávání kompilace "Znouzectnost uvádí své hosty na vlnách rádia Bla Bla plus", kam přispívají písněmi "Pro dobrotu na žebrotu" a "Válka". Ani tohle však nezmírňuje pocit zmaru a tak 1.12.1992 v Plzni, při křtu výše zmiňovaného CD oznamuje kapela konec činnosti. Pro mnohé věc nepochopitelná se stává holou skutečností 15.5.1993, kdy naposledy vystupují spolu se strakonickými THE REST a se ZNCve strakonickém klubu. Přesto se udržuje v podvědomí díky svým nahrávkám a občasnému koncertování ( Mutěnice 1994, Volyně 1995, Prachatice 1997, Volyně 2000 - 10.výročí od 1. vystoupení, Strakonice 2001 - Vánoční show v klubu Kashe, Strakonice 2002 - Vánoční show v klubu Kashe ).Na této poslední vánoční show hraje kapela v nové sestavě (Minyr Brabchan alias Milan Brablec-bicí,Dave Keyba alias David Kába-basa,Wally alias Martin Walter-kytara a Honza Raus-zpěv) a ohlašují návrat na koncertní pódia. Rok 2003 byl pro kapelu úspěšným rokem. Na jaře natočila a vlastním nákladem vydala CD s názvem "Jak zabít čas" a odehrála cca 60 koncertů a festivalů ve společnosti kapel Totální nasazení, Iné kafe, Šanov 1, ZNC, Do řady, E!E, Slobodná Európa, Funkce Šroubu, Sex Deviants, Lucky 4, Delusion a dalších. V létě se zůčastnila Antifestu IX. ve Svojšicích u Přelouče, kde byla hlavní hvězdou festivalu skupina The Exploited.
DISKOGRAFIE:
  • Bahno
  • Z ničeho nic
  • Jak zabít čas
  • Ježíš Kristus byl mimozemšťan
  • Stay another day

Zákaz uvolnění

30. září 2007 v 12:05 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Koník - zpěw
  • Pítt - bicí
  • Úchyl - basa
  • Uň - kytara
HISTORIE KAPELY:
Červen 2000 - v Blatné u Strakonic v garáži uprostřed sídliště vzniká kapela Zákaz Uvolnění a začínají se tvořit první melodie. Zakládající členové byli a jsou Honza Kobliha(Pítt - Bicí) a Michal Suchánek(Koník* - kytara+zpev). S minimem aparátu sme si mohli dovolit buď jenom hrát(kytara+bicí), nebo zpívat jenom s bicíma,takže klasický začátky. Po půl roce snažení objevujeme nové členy kapely - Josefa Etlíka(Úchyl - basa)a Karla Ráže(Vorel - sólo kytara+zpev). Každejprispel svou špetkou do mlejna a hned se to trochu štouchlo kupředu. Úchyl nás překvapoval svými elektrikářskými vynálezy a zlepšováky, co vetšinou vydrželi i pár hodin!! Ale jeho zesilovač drží do dnes. Naše první zkoušení (už se zpevovým aparátkem) vypadalo jako u každý zacínající punkový kapelky prevzatejma klasikama(E!E, S.P.S.,Pistole, ZNC,...atd.) Za několik měsíců jsem čiste náhodou potkal kámošku ze školy a nabídnul sem jí sólo zpěv u nás...přijala a tak jsme získali Lenku Flanderovou(Mamka - zpev). Opět přispela do kapelky - zpěvový kombo mikrofony, ba dokonce i slušný texty. A zrovna v tomhle období jsme získali novou zkušebnu, ve které zkoušíme i teď! Původně boudu k osvětlování stadionu nám poskytla Tělovýchovná Jednota Blatná. Fofrem jsme vystěhovali krámy a byli jsme tam...! Od týhle doby začali menší konzertíky na narozkách našich kámošu a známejch!!tím jsme získávaly "první Fandy" a to se hodilo, hráli sme jen za občerstvení(chlast!a cigára),což je O.K.!!! Pak se nám podarilo hrát na Blatenským Festu(První velká akce).. Tak plynul čas dál....Najednou se nám zdálo, že hrajem moc vlažne. Zkusili sme Já(Koník*),Pítt a Vorel udělat ješte jednu grupu svižnejšího rázu! Vzniká kapela TRANSFIX(probodnout)- sestava: Jarda Kumhera(kytara,basa), Já(sólo zpev), Pítt(bicí), Vorel(basa,kejtra), Míša Simandlová(2.Sólo zpev)a pozdějc i trumpetista - Viták. Jenže sled událostí nás ztrhnul do Metal-punku a to se mi moc nelíbilo a navíc byli neshody mezi členama!! Když mi Pítt oznámil, že je to divný, shodli jsme se to ukončit odchodem! Mezi tim ze Zákazu odchází Vorel a později také Lenka. Zůstáváme ve třech, vymejšlíme úplně nový věci,no teda náký jsme si ponechali... Jaro 2004 - přibrali sem novýho člena kapely je to Úň(1. kejtra) a já sem se rozhod jen sólo zpívat a občas si ješte brnknu na kejtru jako doprovod :) ale jinak se mi to zdá lepší a postupně začínáme rozjíždet šnůry KONCERTů! A něco o aparátech - starší sráče postupně nahrazujeme novějšíma sráčema, ale teď nedávno sme koupili celkem laťový basový kombo od karamáda Bafala jr. z Funkce Šroubu. No a Pítt taky moc nezahálel a nakoupil supra nový stojany na všechno, na co se stojany používají!:) teda u bubnů! Na podzim 2004 Pítt opět investuje a pořizuje si nový bubny
DISKOGRAFIE:
  • Demo 2005

Mletý standard

30. září 2007 v 11:41 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Pospec - kytara, zpěw
  • WildA - kytara
  • LuckY - basa
  • Laďa - bicí
HISTORIE KAPELY:
Jak to vlastně začalo? Snad v roce 2003? V podstatě velmi prostě,ve městě místek stojí u řeky budova starého divadla/tělocvičnysokola, která byla využita jako interfernetová kavárna.Mimo brouzdání po zákoutích netu na hypermoderních strojích Pentium 133MHz však měla ještě jedno využití.Čas od času se zde nahoře v sále udál koncert místních punkových kapel.A na jeden takový šli mí kamarádi.Vstupné bylo mizivé a výkony kapel mizerné ,ale pankáči byli rozjetí a bavili se náramně.A tak se v hlavách mých drugů zrodila myšlenka-když můžou vystupovat oni,co kdyby sme taky založili grupu a udělali trochu kraválu.....?! A tak ,než by ses vymočil, už jsme seděli na pivě a dávali dohromady složení bandu. Já osobně chtěl kapelu založit už dávno a taky jako jediný jsem disponoval miniaturním 10W kombíčkem a generacemi začátečníků ohranou Jolanou Galaxis. Ale co zbytek? Vajec se celkem dobrovolně rozhodl ,že se ujme hry na nástroj basový, kterýžto bude nejprve nutno splašit a taky se na něj naučit,Nosič měl hrát na bicí ,které postavíme z nějakého odpadu. A tak začal kolotoč dodnes neukončený s názvem vybavení a aparát. Vajec pořídil báječnou kytaruzelenočervené barvy,která by sama vydala na knihu,neb se jednalo o prastarou různě popraskanou EL.KYTARU Jolana Star ,kterou někdo hrubě přestavěl na kytaru basovou montáží nějakého pekelného krku s ručně vyvedeným štítkem FENDER.Kupodivu nástroj vydával nějaký zvuk ,ale hrát se na to moc nedalo.Nicméně základ byl položen a začlo intenzivní učení, ale do první písně to mělo daleko. Někdy tou dobou se začalo postupně utřepávat budoucí složení kapely ,když se ukázalo ,že Nosič má vše příliš na háku.Byl vyměněn za Chucka a byl domluven Wilda, páč má dobré nápady aumí aspoň na španělu.Tím byl také automaticky zařazen song HOVNO do reportoiru.Někdy tou dobou se uskutečnila historicky první zkouška na půdě naší chalupy v sestavě Já Vajec Wilda. Tou dobou jsme při jednom nočním městském scoutingu vytvořili na dětském pískovišti plastiku ruky se zdviženým prostředníčkem mířící do útrob planety a zrodilo se slovní spojení FUCK THE HELL,strašně se nám líbilo a kapela měla název. Byli sme postaveni před ohromný úkol-sehnat bicí pokud možno co nejlevněji,poté co jsme zjistili ,že to tak jednoduché nebude se však jako na zavolanou objevily nádherné bicí Amati v téměř kompletní sestavě adesolátním stavu,které taky prošly rukama snad všech punkových i jiných kapel ve městě.Tyto byly vyměněny za onu pekelnou basovku a mírný doplatek a vytvořily nový problém.....KDE TEĎ KURVA BUDEM HRÁT ?V pokoji v paneláku už to nepude.Tak přišlo první stěhování směr Chuckova garáž.V té době už jsem rozšířil své vybavení o východoněmecké kombo Regent 30W, což jakžtakž stačilo.Taky už jsem vyměnil galaxisku za kytaru Fokus fat strat a galaxiska šla na půjčenou k Wildovi ,s příslibem budoucíhoprodeje.Basa už byla celkem slušná kopie Fendera od Sharku a hrála nám přes stoletý lampový zesilovač Tesla 70W napojený na jakousi neurčitou malou bednu.Zpěv? Mikrofon Tesla určený původně k cívkovému magnetofonu a jedem. Zvuk? Hrozný Tempo? proměnlivé,pekelná zpětná vazba v neodhlučněné velké garáži a hoblujem prvních pár písní, ale ať děláme co děláme ,stále to nepřipomíná hudbu.Možná s tím souvisí to, že se záhy stěhujem do onoho divadla sokolík ,kde nadále zkoušíme.Drobný problém představuje absence jakéhokoli topení či tepelné isolace takžemrznem jak sviňa.Nicméně nás to moc baví,průměrná zkouška trvá 4-6 hodin ,na kterých obehráváme asi 4 skladby, chlastáme, hulíme, prostě pohoda. Nicméně stále nám to hudbu moc nepřipomíná.Na vině jsou v podstatě 2 věci - náš odpadkový aparát nemá výkon ani zvuk a bicí nedrží vůbec rytmus. Já s Vajcem tou dobou chodíme do lekcí hraní,problém je v tom, že jsou ve dny ,kdy máme kocovinu.A tak se to táhne až do konce roku 2004.Začátkemdalšího roku Vajec spouští stavbu basové bedny, dodnes nejlepší součásti naší aparatury,Wilda pořizuje nové 70W kombo podivné značky a ještě podivnějšího zvuku,zato za výhodnou cenu se zárukou.Už máme složených pár písní, ale drtí nás kosa.Zkoušeli jsme sice 2x ve sklepě jedné hospody kde bylo teploučko, ale byli sme s tím randálem vyhozeni-nevím jestli si dovedete představit jak píská mikrofon značky Tesla ve vykachličkované prázdné místnosti 4x6 metrů. Jednu výhodu to však všechno má-až dosud jsme nikde neplatili za nájem či elektriku ani korunu. Jde to takhle stáledál,naše zkoušky mají veřejný charakter, poněvadž je hospoda v sokolíku stále plná socek teenagerů, tuhnou nahoře s náma, aby měli kde kalit čepované víno ,což je jistě levnější než pivo v hospodě.Taky proto nám na různé nástroje občas hrají různí lidé a zjišťujeme s podivem,že když za bicíma sedí někdo, kdo umí aspoň trochu hrát,začíná to znít jako hudba.Párkrát námtakhle bouchal Laďa,ten to umí ,ale nemá bicí a domníváme se ,že by s náma nechtěl hrát.Jo a začíná nás srát název FUCK THE HELL,protože zní jako ňáká vidlácká metalová kapela.Zahajujem výběr názvu nového,návrhů je mnogo,asi 20 ,ale vybrat není jednoduché.Zato máme už název prvního alba - má se jmenovat mletý standard. A přichází jaro a ním nový vítr do plachet.Wilda se hecuje a schvaluje, že se naše domovina přesunuje do jeho garáže na periférii u holobytů.Jenže tu je třeba nejprve vyklidit a upravit.Pouštíme se do toho,překvapivě snadno sháním ve výrobně salátů hromadu plat od vajec,plním jimi žluťáka až pod střechu a jedu směr garáž.Je sehnána hromádka palet,koberce odpopelnic,vyneseny hromady starých prázdných lahváčů,léty nashromážděné vajgly ,petflašky,lahve od oleje a vůbec všechen bordel hodný garáže plné jaw a zpustlých mániček.Stavba provedena,a máme konečne hnízdo ,kde nemusíme před každou zkouškou vytahovat všechen aparát z aut a různých zákoutí.Decentní problém představuje děravá střecha,díky níž to v garáži zapáchá jako v pěstírně žampionů aelektronika protestuje co může. Po dlouhých měsících ,kdy nemáme vybrán název nakonec po radě pár známých volíme definitivně název MLETÝ STANDARD,i když se tak už jmenuje jedna jazzová kapela z brna,těžko si nás někdo splete…… Postupně rozšiřujem repertoir,a nakonec vyměňujem Chucka za Laďu, který se vyjadřuje ,že si s náma rád zahraje. A tak to začíná šlapat jak hodinky,basu piv vždy po nastřádání tak 40 prázdných lahví měníme téměř bez doplatku za plnou v blízkém lídlu pivem značky PIVO.Je to hnůj ,ale na žízeň stačí.V garáži máme taky vodárnu alien a uřezanou žárovku,dokonce pohotovostní skunkové listí které nikdo nechce furt hulit protože je hnusné a slabé, ale stejně jaksi zázračně stále mizí. A začíná další etapa -ZPĚVÁk - já sice do té doby zpíval,nicméně mám slabý hlas,bolí mě z toho v krku, pač přes ten slabý aparát do toho musím mega řvát a zpívat stejně neumím.Navíc se nemohu při tom moc věnovat kytaře.A tak přichází na podzim do kapely Dejv.Dejv má dobrý zvuk hlasu,umí pěkně řvát,ale zpívat neumí ještě víc než já a především má problémy s rytmem a texty.Po několika měsících stále čte i text k Intru z papíru....nicméně v této sestavě vyrážíme poprvé ven z garáže na soutěžamatérských kapel...... . A je to tu,první vystoupení,je prosinec,klemra jak z hemra,cpem se všichni do žluťáka a jedem kam jinam než do sokolíka ukázat 4 své nejlepší songy.Jsme tam už v 5,i když akce má začínat v 7. Účast přislíbilo asi 7 kapel,nakonec dorážejí 4 včetně nás.Blbé je,že každá jiného žánru.Je 7 hodin,my stále brousíme zuby nehty a zvukař,aparát,bicí pořadatelé nikde.Sme nasraní.... nakonec to Pavel Železník nějak řeší ,i když tempem ležérním.Jelikož nebyla skoro žádná propagace, navíc je moc kosa na tenhle sál ,není tu skoro nikdo.Jelikož se nikomu nechce vybírat 20kč vstupné platí ho jen naši kámoši a kámošky co přišli.To se bude později hodit. Fasujem debilnímísto jako první takže akci začínáme.Lezem na podium,nástroje sou zmrzlé,porota nás přeměřuje pohledem....vzhledem k zimnímu oblečení vypadáme ještě křupanštěji než obvykle ,ale talisman máme sebou.Nevíme jak má znít nazvučená kapela a tak je naše zvučení odfláknuto.Pouštíme se do prvního kusu,Dejv je mimo jen trochu a celkově se nám celkem daří až na to,že ten chuj zvukař to zprasil, takže moji kytaru není vůbec slyšet. U druhé skladby už je to lepší,snažíme se dělat šou ,ale těch 5.5 zmrzlých lidí v publiku z nichž polovina přišla na folk to moc nerozpařuje.Končíme naštěstí brzo a máme to za sebou.Po nás jdou ostatní kapely,z nichž ta poslední není až tak amatérská,mají vychytaný zvuk a umí to dobře,akorát že se mi to zdánudné ,když hrajou 4 písně 40minut bez jediného sola.A tihle taky vyhrávají,druhá končí banda ňákých folkových děcek,za nima divadelně alternativní skupinka,které bych já osobně dal místo první a pak my-poslední. Není divu. Přichází cena diváka,a jelikož vstupenka platí jako hlasovací lístek a vstupenky mají vesměs jen "naši" lidi vyhráváme cenu diváka což je 400kč-vybrané vstupné. Je to taky jediná výhra vyplacená cash a okamžitě,1. cena 3 litry jevyplacena až proti účtu za nákup nějakého vybavení.A tak sme nakonec rádi ,že můžem výhrou zaplácnout část toho, co sme tu dnes propili. V následujícím období začíná být Dejv nespolehlivý a tak ho vyhazujem,dál hledáme zpěváka,jenže Reňa - jediný týpek co by se nám fakt hodil nemá čas,i když je náš fanda.Zkoušíme Dominika - ten taky umí celkem dobře pět když chce,ale zjišťujem ,že je moc nespolehlivý notor.A tak to zůstává na mě.Vidíme se málo často,nicméně trochu rozšiřujem repertoár a opravujem střechu garáže do léta ,kdy se rozprcháváme všemi směry a nevidíme se skoro vůbec.Připohledu na playlist zjišťujem,že už toho máme dost na krátké vystoupení ,a jelikož se mezitím kolem sokolíka vytvořilo pár dalších začínajících kapel, rodí se mi v hlavě idea nějak se domluvit na levné nezávislé akci .Předběžný průzkum se střetává s nadšením další kapely,jsme 2 kapely, už to snad nějak pude. A v této chvíli se toho chytá Lukáš ze sokola a začíná to organizovat,shání další 3 kapely,dobrovolné vstupné se sice šplhá na konečných 30kč, ale za to je po ruce zvukař,slušný aparát,plakáty atd. A tak přichází historický moment - 23.9.2006 jdem na to.Fasujem výhodné 3.místo.Ta část organizace, kterou zajišťuje sokolík-PIVO- opět kulhá ,ale v půli druhé kapely už teče radegast proudem.První kluci co hráli byli dost koprní ,ale snažili se.Kapela po nich hrála sice dobře ,ale celkem pomalu a zvukař je moc nezvládl. Jenže protože akce je levná a na plakátech stálo ROCK&PUNK ,je zde dost pankáčů ,kteří chcou skákat a na tuhle hudbu to nejde. Kapela Existenc finišuje a my jdem na plac,sál je překvapivě plný a my nervní.Zvuk si tentokrát víc hlídáme a zvučení neodflakujem.Začínáme úvod,máme velkou podporu našich amigos v publiku a začínáme první kus a EJHLE- národ punkový skáče,běsní,baví se...jde to jak po másle ,kixů je hodně ,ale nikdo si jich moc nevšímá a hudba jede,sál se otřásá nárazy pogujících lidí, paráda.Naši roztleskávači,zejména Kubalin odvádí výbornou práci a paří jak šílení, jedem, jedem.....!!! Nakonec je vynucen i přídavek a odcházíme spoceni jak myši,ale dostáváme mnoho slov uznání od místních pankáčů,i těch co mají vlastní kapely....cítím se jak hvězda a slavíme.Kapela po nás hraje sice100x líp než my ,ale popově ,takže na ně zas paří holky.Pak ještě jedna kapela a nakonec special guest Myšlenková Křeč,která je však dost na šrot na to, aby vydrželi u nástrojů.Ale Harťas hraje na bicí nahý, což se hodnotí.Konečná bilance-přišlo 250 lidí a vydělali jsme 2 kila + jsme zváni na další akci, tak to snad konečně začne.Tak tam jsme zatím došli po té kamenité cestě....uvidíme co bude dál.

Závada na mikrofonu

30. září 2007 v 11:12 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • tyKEF - bicí, hnusný xichty
  • Roura - basowá kytara, zpěw
  • Malyna - kytara, zpěw
HISTORIE KAPELY:
Někdy dávno za starých časů Už dlouho sme v dětství Já s Tlapisem plánovali založení kapely. Vlastně od dob, kdy sme začali poslouchat rock, pozdějc metal. Na nic sme tehdy neuměli hrát a ani sme se neměly k tomu, abysme se začaly učit. Já sem se k tomu neměl, Tlapis se vždycky začal učit a hned ho to pustilo. On měl hrátna basu a já na sólovku. A Roura se nám smál. Hovno sme uměli a ani bubny nebyly, tak to byl spíš takovej sen.
2. polovina roku 2002 Šplíchala sme znali pár měsíců, a když sme o prázdninách zjistili, že má doma bubny, tak nás to znova chytlo. A tak Šplíchal cvičil a cvičil a já s Tlapisem sme na to zase srali a srali a Roura se nám zase smál. O kytaře sem totiž absolutně nevěděl nic, nevěděl sem jak na to hrát a ani jak se začít učit hrát. Na podzim sem se dostal k punkový kazetě, a pochopil sem že punk nejsou ty sračky, co námpředhazujou v televizi. Tak se mi to zalíbilo a netrvalo dlouho, začal jsem poslouchat punk. Roura s Tlapisem mě brali za zrátce metalu, ale zachvilku už v tom jel i Roura. Tlapis šel dál ve svých kolejích metalu a o punkový kapele nechtěl ani slyšet.Konečně sem se naučil pár akordů, a zkoušel jsem hrát na kytaru. Něco mě i Šplíchal naučil.
Jaro 2003 Když Roura viděl, že při zakládání kapely se přešlo z řečí na činy, vzal španělku a učil se brnkat zatim jen na jednu strunu. Pomalu začínal chápat kde je jakej pražec. A jako že bude hrát na basu. V tý tobě už sem se Šplíchalem vymyslel kus písně, kterou tvořily 4 akordy. A když nebyli jeho rodiče doma, přitáhli sme reprák zesilovač, tam sme napojili jeho spanělku se snímačem, Šplíchal sednul za škopky a už sme "hráli". V době Polabskýho decibelu sme se seznámilyi se zbytkem Šplíchaloví třídy. Poznali sme Malynu a řekli mu, ať hraje s náma. Ten to sice taky neuměl, ale nemuseli sme ho dlouho přemlouvat. Už sme byly čtyři. Vlastně pět. Protože nikdo nechtěl zpívat, měl v kapele zpívat Vojta Louč. Počítalo se s nim eště v době, kdy sme měli hrát metal. Ale jako se naše cesty ubíraly k punku, jeho cesta směřovala k technu a hip-hopu. Od bratra sem se dozvěděl, že Kuba Novák (taky ze šplíchalovy třídy) by docela rád zpíval v kapele. Tak sem přitlačil na bratra, kterýmu se nechtělo do vyhazování Vojty. A Vojta letěl. Na jaře přišly první zkoužky, u DNK ve zkušebně. Všichni čuměli, co z nás vypadne. A z nás vypadlo jenom "Pogo jede, pogo lítá". A pozdějc naše první skladba Armáda. Ale DNKáčka nám hóóódně pomohli. (Za to jim samozřejmě děkujeme).V květnu sme si konečně koupili nástroje ( Za to děkujem Standovi a taky rodičům).
Léto 2003 A blížil se první koncert. Začali sme už pořádně zkoušet. Tejden před koncertem sme byli denně ve zkušebně. Přes prázdniny totiž Kuba napsal ňáký texty, vymyslela se muzika a koncem srpna už sme hráli spolu s kapelama : DNK, Recyklace, Compromisem a VOH na Jardafestu.
Podzim 2003 Měl bejt další koncert, ale Šplíchal si vyvrknul hnátu a koncert se nekonal. Ale v září přišel koncert na Zámku, kterej sme do nedávna považovali za nejlepší naše vystoupení.V říjnu sme si konečně sehnali napůl s novou kapelou Porno Bazookas zkušebnu. Celej říjen se nikde nehrálo a ani se pořádně nezkoušelo.Zkušebna eště nebyla připravená. A dostávám se k méně oblíbenému tématu, kterým byl náš listopadovej koncert : Mnichovice. O Mnichovicích si přečtěte v Reportu. Nechce se mi to psát znova. Každopádně to povařujem dodnes jako největší průser. Na konci listopadu pak eště přišel Non-stop rock. Malyna byl nemocnej, tak zaskočil Pavel Bilík z Porno Bazookas. Moc sme nezkoušeli a tak sme to posrali. Listopad nebyl moc dobrej měsíc.
Zima 2003/04 V zimě toho moc nebylo, vyskytl se sice menší rozpor, kdy Kuba po listopadových průserech chtěl odejít, ale eště ten večer se to urovnalo.
Koncem zimy sme zahráli na Jrdafestu vol.II.
Březen 2004 Odešel Ježíš.
Jaro 2005 Z kapely odešel další člen - Kuba. Pokračujeme v hraní ve třech...

AB-normáL

30. září 2007 v 10:36 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Pavel "Spáča" Spáčil - kytara, zpěw
  • Tomáš "Hop" Svoboda - bicí
  • Petr Zdařil - baskytara
  • Ondřej Chudoba - kytara
HISTORIE KAPELY:
Kapela se dala dohromady v půli května roku 2004. Na začátku bylo složení následující.. Spáča (kytara), Tom (bicí), Tony (Basa), Kavi(kytara) a Lukyn (kytara). Tony byl zároveň zpěvák a hodně se zapojoval do zvučení a tak.. Přes léto toho roku nějak vázli na zkouškách Kavi a Lukyn a tak prostě na konci léta už se v kapele nevyskytovali..(byly s náma u prvních dvou skladeb)..celej konec léta a podzim až do vánoc jsme hráli v tří člené sestavě a stihli pouze jedno vystoupení pro místní hasiče. Pak přišel IGI (ex-kulehryz) a ze začátku mu to moc nešlo, ale dali jsme mu šanci, protože uměl skvěle zpívat a tak se z něj stal hlavní zpěvák (tony od těď zpíval back vokáli).Celej rok až dopodzimu jsme zkoušeli a vymýšleli písničky až do prvního oficiálního koncertu v Ponorce (24.11.05). Během té doby jsme stihli nahrát demo "neasi" a zahrát na jednom vystoupení pro školní den. Duben 06 odchází z kapely Tony, protože se mu nezadává styl jakým se kapela ubírá. AB-normáL hraje dál bez basy a nahrává oficiální album "Street Kids" ve studiu Cuskov. Basu v kapele po Tonym přebírá Peťa, který se již s kapelou sžil. Třetího března oficiálně odchází IGI z důvodu, který již byl delší dobu a tím byl styl muziky, který se postupně zpitvořil do drsnějšího chaos projevu. Jinak název AB-normáL vymyslele IGI..původně jsme se měly jmenovat T.N.S. (továrna na sračky) ale chvíli jsme vystupovali pod názvem Woocel a Irony Of Destiny.
DISKOGRAFIE:
  • Neasi (demo)
  • Street kids
  • Unromantic 2007
A TAGHLE WYPADAJ ČLENOWÉ KAPELY:
  • Spáča
  • Hop
  • Petr
  • Ondra

Žádná špína

29. září 2007 v 14:17 | Zewlprincess
HISTORIE KAPELY:
No…takže pěkně wod začátku…
Nápad založit kapelu přišel na začátku roku 2001. Řekl bych že w knajpě, páč tam sme byli skoro furt. K torzu kapely komunální Odpad (ten Komunální odpad co hraje teď je nějaká naprostojiná sqadra), které twořili kytaristé Alcoun (od slowa alkoholik) & Dawiďák (od slowa osobní bankéř) se přidal bubeník Rybízák - dreadatý podiwín přežíwající přewážně w odlehlých oblastech republiky, odkojený hudbou Qeenů, Led Cepelínů, Wozzy Wozbourna a pod., paradoxně bubnující přewážně jazzowé a dechofkowé party. Jaxnámo basa twrdí muziku a my chtěli dělat twrdou muziku, takže se musel někdo naučit hrát na basu. K tomu se dobrowolně uwolil Dawiďák. V té době nosil Rybízák nechutné, masiwnía špinawé dready. Jakožto našemu maskotowi jsme mu prokázali čest a celé uskupení pojmenowali po něm - Špína. Mnoho lidí zajímá, z jakého důwodu se názew - Špína - změnil na - Žádná Špína…Odpowěď je jednoduchá - Rybízáxe učesal a umyl si hlawu, takže starý "špinawý" názew ztratil na wýznamu…Nawíc nejsme žádný zgurwený socky. Na začátku roku 2005 jsme se rozhodli přenést naši hudbu za hranice dokonalosti a obohatili jsme se o nowého kytaristu. Lord Khaar, známý to wilník, smilník a záludný lemur Surý (dříwe působící w uskupení Contrašprým), je již nyní neodmyslitelnou součástí Žádné špíny. Kapela má nyní za sebou něco okolo 80ti koncertů, z kterých si drtiwou wětšinu nepamatuje...

Honorace

25. září 2007 v 23:44 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • TomasheQ - kytara, zpěw a řew
  • JonasheQ - basowá kytara
  • Entoman - zpěw, kytara
  • Banán - bicí
HISTORIE KAPELY:
Když jsem začal zakládat tuhle kapelu, tak jsem hrál ještě v jedný. S bráchou jsme doma dost zkoušeli a dělali různý písničky. Tak jsme postupem času došli ke konečnýmu závěru, a to že simusíme najít bubeníka, abychom už mohli hrát v ňáký kapele. Tak se nám to povedlo a našli jsme si výbornýho bubeníka Štěpána (bubnuje fakt sqele).. Tak jsme si jednou dali zkoušku (29.1.2004) a zjistili jsme, že to pujde... Po 14 dnech jsme si dali další zkoušku i s Tomásem, zpěvákem - a bylo to dost hustý... Tak jsme postupem času začali dělat nový písničky. První písničky byli: Králíci z klobouku, Pokrok a Rudávlajka (pracovní název: Komanči) a hrali jsme je pořád dokola, teda mezitim nenápadne vznikali a zanikali další songy. Potom jsme něco kolem čtvrt roku vůbec nezkoušeli, protože a jelikož si někdo v klidu odletěl do USA. Po čtvrt roce jsme udělali další písničky. A zjistili sme že to ňák pude, a tak jsme se rozhodli pro koncert, kterej nám se všim všudy domluvil Vorel (dík za vši) a tak se náš první koncert odehrál ve Mlejně 3.12.2004 s kapelkama: Paragraf 219, RV4 a P.N.S. Myslíme že to byla sranda, tak budem v našem snažení pokračovat. No a teď nemámezkušebnu a máme domluvený 3 koncíky a děláme na 3 písničkách.. To je ftipný!!! 22.1.2005 Odehráli jsme druhej koncert s kapelou Jungadrou, a myslim, že se nam konec konců docela povedl. Byla to sranda. Odehráli jsme naše nový písničky a měli docela úspěch. A JonasheQ odrecitoval svou básničku Dendrofil a ta též sklidila úspěch. Takže se těšíme na další koncík. Třetí koncertík jsme odehráli 29.1.2005 v hospodě, která nese nazev Orion (Oráč). Hráli jsme tam sami a hráli jsme tam na počest Karlovejch 29. narozenin a 1. výročí vzniku naši bandy. Byla to sranda. Podle mě takovej klasickej punk. Začátek byl horši a chudši, ale postupně se to rozjelo a i my jsme serozjeli a vůbec se nám nechtělo zkončit. Ale museli jsme. Celkově koncert hodnotim: Vyadařená akce. Proběhlo nahráváni ve studiu. Ve dnech 22.-23.3.2005 jsme nahráli ve studiu 3 bees svoje první demo. Dali jsme na něj 9 písniček (Pokrok, Vivisekce, Rudá vlajka, Spojení, Není skinhead jako skinhead, Druhá světová válka, Punk a pogo, Mexiko, EU). Myslim, že se docela vyvedlo.Myslim ze i jeho křest se vyvedl. Řekl bych, ze se v tý nasí historii uz dlouho nic nedělo. Dnes 9.1.2007 jsme nahráli dalsí 3 písničky v základní umělěcké skole Botevova. Posudte sami jaký jsou..... TomasheQ
DISKOGRAFIE:
  • Spojení

Pogo

25. září 2007 v 23:18 | Zewlprincess
Punkowej tanec, kterej wzniknul koncem 70. let nawzdory disko kultuře we Welký Británii...Tenhle tanec můžeme widět nejčastějš na koncíkách, festiwalech a jinejch punkowejch akcích. Jak pogowat? To je docela prostý, pogo je tanec kterej nemá žádnej pewnej řád, tagže se každej může řídit jen podle swý intuice (různě poskakowat...atd.). Přihlížející člowěk by si moh říct, že se pogujícímezi sebou nawzájem mlátěj a kopou.... Mno swym způsobem to i tag trochu prawda je, něgdy je pogo tag prudký že si člowěk může dát docela dobře na hubu. Zwlášť po pár piwech :-D Ale naštěstí je skoro wždycky kolem hafo dalších pogujících lidí, který mu hned pomůžou na nohy. Pogo by sice měla bejt zábawa, ale najdou se i takowý zmrdi, který ho použíwaj jen jako záminku pro wyřizowání osobních účtů. To pag nastáwá twrdší werze poga - prasečí pogo (pig pogo)... Kde se pogo wzalo??? Prwní známka poga se objewila we filmu A Hard Day's Night z roku 1964, kde se Ringo Starr z The Beatles pokouší tančit. Stewen Sewerin ze skupiny Banshees ale připisuje wznik poga Sidu Viciousowi. "Potkal jsem ho na koncertě. Newiděl na pódium, a protože stál úplně wzadu, musel skákat. Ostatní ho kupodiwu začali napodobowat," wzpomíná Sewerin. Pogo je prostě tanec, kterej k punku neodmyslitelně patří...

S.N.A.D

25. září 2007 v 17:50 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Daviďák - zpěw, křik, úchwatné wariace
  • Dufíno - kytara, temné chory
  • Sumec - bassowá kytara, příležitostný hlahol
  • Fill - bicí, klepot, poklepy, překlepy
HISTORIE KAPELY:
Tak tady je tedy pár řádek o kapele. Kapela vznikla v Září LP1997, nejprve ve čtyř člené formaciDaviďák, Dufíno, Sumec, Fill, asi po měsíci působení doplnil naše řady Šukec, nyní (tj.2004) opět po 7 letech hraní se naše cesty s Šukecem rozcházejí, tedy co se týče působení v kapele.....tudížS.n.a.D. tvoří tvoři... Daviďák - Zpěv, křik, úchvatné variace, Dufíno - kytara, temné chory, Sumec - Bassová kytara, příležitostný hlahol a Fill - Bicí, klepot, poklepy, překlepy.....asi po roce našítvrdé práce (oceněné úsměvy dětí a rodičů), jsme začali koncertovat a účastnit se fesťáků. Toto hraní a zároveň i poptávka lidiček nás motivovala k nahrání demo snímku s názvem "To S.n.a.D. né!!!" Byla to nahrávka, kterou jsme spáchali přímo v naší krásné zkušebně, za pomoci pár zpřízněnců, kterým tímto patří dík! A jak roky ubíhaly, začali přibývat další a další skladby a naše tvorba se příjemně rozrůstala, během období dalšího roku byly připraveny songy na vpořadí již druhou nahrávku, která měla charakter i formu studiového projektu. Nahrávku jsme nazvali "VyplivniTo!" a jak už bylo zmíněno byla nahrána a smíchána v hudebním studiu, přesněji řečeno v nahrávacím studiu Megasound. Ačkoliv byl na světě nový materiálpro vydání kazetky, trvalo nám takřka rok než jsme sehnali prostředky na její slucevzetí, ale nakonec se vše zdařilo a světlo světa spatřila VyplivniTo!!! V součastné době je připravován materiál pro naší třetí desku tak všichni doufáme, že to S.n.a.D. vyjde.......těšte se...(později téhož roku) Tak už se netěšte nová věcička s názvem "Nebaví Mě" je venku, tentokráte jsme si dali krásně na čas. Nahráli jsme si ji v hudebním nahrávacím studiu DAVE v Ledči nad Sázavou.
DISKOGRAFIE:
  • To S.n.a.D. Né!
  • Vyplivniti
  • Nebaví mě

Masová směs

25. září 2007 v 16:42 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Kačer - basowka, zpěw
  • Janďus - kytara, zpěvw
  • Venca - bicí
HISTORIE KAPELY:
Začlo to někdy kolem léta 2000. Jedinec jménem Janďus kdesi vyhrabal starou desku-posvátnoudesku. Desku ukázal jedinci jménem Kačer a Janďus pravil: "Založíme ňákou strašnou kapelu. Toť posvátná deska, která nám ukáže cestu, cestu plnou slávy a bohatsví." Janďus vzal desku a vložil ji do gramofonového přehrávače. Zničeho nic se ozval syrový zvuk kytar, řinčení bících a pochybný spěvák začal cosi zpívat o traktoru, co jede do hor.Kačer řekl:"Hustý!".Jak Janďus pravil tak se i stalo.Začal vznikat první zárodek kapely. Za rok již Janďus s Kačer zkoušeli v hasičské zbrojnici. Janďus se jal kytary a Kačer si vzal na starost baskytaru a zpěv. Byli to těžké začátky na aparáty pochybných janďusových konstrukcí, které neustále doutnali, probíjeli a jinak ohrožovali své okolí. Byla to těžká zkouška víry v posvátnou desku. Pak se jednou Kačer obrátil k posvátné desce a pravil: "Desko posvátná, přinášíme ti oběti, hrajem v nasazení života a ty stále mlčíš. Je třeba bubeníka. Nechť se nějaký zjeví a ukáže nám další cestu." A tu se zjevil dlouholetý kamarád Venca a sním se zjevila i zkušebna na posvátné Bílé hoře. Ze skušebnou se zjevil i druhý kytarysta Luky a zničehonicčtyřčlená kapela začla zkoušet na solidní aparatuře. Mezitím Venca jednou v hospodě řekl: "Je třeba jména naší kapely." A tu přišel posvátný boží posel s pivem a na stole přistál posvátný indiánský pergamen. Venca tedy pergamen vzal a nahldedl dovnitř. Začal číst ta posvátná slova: "Tlačenka s cibulí 20,-, Utopenci 20,-, Guláš 45,-,..." a náhle se oči celé kapely zastavili na posvátném slově "Masová směs 55,-". A tak vznikl posvátný název Masová směs. Po nějaké době zkoušení na posvátné Bílé hoře si kapela opatřila nějakou aparaturu a vrátila se do hasičské zbrojnice, kterou měli mnohem blíž. Zůstali ale jenom tři, protože druhý kytarysa chtěl hrát něco jiného. Za pár měsíců přišela jejich velká chvíle. Přišel totiš jejich první koncert.Bylo to 6.4.2002 v hospodě Jamajka v Praze na Smíchově a lidi kapelu přijali s nadšením. Za pár měsíců se náhle zjevil další druhý kytarysta zvaný Vlček, ale jak se zjevil tak náhle zmizel. Kapela tedy hraje stále ve třech.Nyní už má kapela pár koncertů odehranejch, některé vydařenější a jiné moc ne, ale hlavně že PUNK´S NOT DEAD!...
DISKOGRAFIE:
  • Pár live nahráwek

Filthyminds

25. září 2007 v 16:17 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Kršák - bicí
  • Mára - baskytara
  • Roman - zpěw
  • Wata - kytara
  • Zavin - kytara
HISTORIE KAPELY:
Kapela byla založena v roce 2004 a od prvního koncertu funguje v současné sestavě. Každý z násobdivuje na hudbě trošku něco jiného a když to dáme dohromady, tak tomu můžeme říkat FILTHYMINDS. Za vznik kapely můžeme jednoznačně poděkovat jednomu místu a to je klub Favál - nynější Faval music circus, tam jsme se totiž všichni seznámili. Je to už řada let a málokdo z nás měl tehdy tušení jak to všechno dopadne...První hit máme na starosti já (Wata) a Pepa. "Amor de floor" ovšem už dnes v repertoáru není, třeba se pustíme vbudoucnu do nějaké nové verze. Když už bylo s čím se chlubit, nebyl problém přemluvit Zavina a Maru ať se chopí kytar a jdou do toho s náma. Se zpěvem byl trošku problém, nicméně po pár měsících se objevil Roman a vše mohlo vypuknout.V létě 2006 nastala celkem zásadní změna za bicíma. Pepa odešel. Tímto mu moc děkujeme ze všechny povedený i nepovedený akce, ať už koncerty, nebo cokoliv jinýho. Po chvilce hledání jsme se rozhodli vzít Kršáka. Myslím si, že rozdíl je celkem slyšet protože jeho druhá/první kapela hraje grindcore. Náš styl bych já osobně označil za hardcore s metalovým kabátem, ale HC je kratší.
DISKOGRAFIE:
  • Demo 2005

Oi Polloi

24. září 2007 v 23:39 | Zewlprincess
HISTORIE KAPELY:
Oi Polloi je skotská punková kapela, která vznikla někdy na počátku 80tých let. Původně to byl skinheads-band s textama o chlastu, punks&skins unity, riots, ale už v týhle době měli taky pár písnío právech zvířat. Časem se jejich názory radikalizovali, vlasy narostly (někteří dreadlocks) a i muzika šla víc do crustu. Ale nikdy to nebyli žádný komouši. To ostatně dokazuje i jejich song "Commies and Nazis". A i bookletu od jejich posledního alba "Fuaim Catha" se důrazně distancovali od trockistů a spol. ("Přečtěte si něco o komunistickejch zločinech ve španělský občanský válce, Francii 1968 a ruský revoluci a válce - hlavně o obludným masakru Kronstadtskejch rebelů - jestli pořád inklinujete k jejich žvástům"). Oi Polloi jsou vegani nebo vegetariani, "zelení" anarchisté a zapojují se do aktivit na ochranu životního prostředí v jejich lokalitě. Ostře se drží D.I.Y. - po dvacetileté existenci, kdy jsou považováni za kultovní kapelu jejich desky stále seženete za cenu kolem 200 kč a kazety pod 100. A co je docela zajímavý - jsou taky skotští/keltští patrioti, což je v jejich písních často slyšet (jakhudebně, tak textově). Ale zase pozor - jenom co se týče kultury, takže žádný hloupý nacionalisti. Jako kapela občas měnili sestavu, ta nynější je: Degsy - zpěv, Red - kytara, R. Sole - basa, Murray - bicí a patří k nim taky Alfie, která dělá do nahrávek mluvený slovo. Pokud je hudebně neznáte(což je hodně nepravděpodobný), tak vězte, že je to našláplej anarcho-punk chvílema do crustu, zvonivá basa, skvělej hlas, písně jsou vhodně prokládaný inteligentním mluveným slovem a často v nich zaznívají keltské/skotské melodie.
DISKOGRAFIE:
  • on?
  • Outraged
  • Fuaim catha!
  • Let The Boots Do The Talking
  • THC
  • Total anarchoi
  • Fight back
  • Oi Polloi
  • split with Blownapart Bastards
  • Guilty
  • Omnicide
  • In defense of our Earth
  • Outrage
  • Mad as... [split with Toxic Ephex]
  • Unite and win
  • Resist the atomic menace
  • Skins 'n' punks volume two [split with Betrayed]
  • Unlimited genocide [split with AOA]
  • Pigs For Slaughter
  • Six of the best
  • Destroi the system

Zelená Konev

24. září 2007 v 23:12 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Moty - elektricke housle, zpěw, texty
  • Šemík - sólowá kytara
  • Pigi - baskytara
  • Kuba Hübner - kláwesy, doprowodná kytara
  • Lilith - saxofon
  • Daniel Došek - bicí
  • Mr. Stativ - trubka
  • Míša Antošová - alt sax
  • Karolína Veselá - zpěw
HISTORIE KAPELY:
1)Fáze 1 - Nápad
Každý druhý základoškolák má určitě choutky založit kapelu a vyrovnat se nějakým svým hudebním idolům, no řekněte, kdo na to kdy alespoň jednou nepomyslel... s takovou (bohužel zatím neuskutečněnou) myšlenkou jsme končili deváté třídy základky a posílali si přihlášky na střední. Po nástupu na druhou vzdělávací etapu života, tedy gymnázium, jsme absolvovali seznamovací GO kurzy, jako je tomu obvyklé na začátcích prvních ročníků. Zjistili jsme, že lidí s ideou kapely nebo vůbec produkce nějaké hudby se zde najde víc a takjsme začali kout pikle :) V tehdejší sestavě to ovšem byl jen Šemík a kamarád, jenž dostal díky své robusní postavě (cca 50 kilo na téměř dva metry výšky :) přezdívku Bouchač. Oba dva v té době doma přiváděli sousedy do nepříčetnosti pomocí elektrické kytary, a tak bylo záhodno nebohému Motymu do ruky vrazit kytaru basovou, o které předtím slyšel snad jen z doslechu :) Samotnou částí historie je ještě asi týdenní členství v kapele našeho spolužáka Filipa, který investoval tři litry do mikrofonu, jako že bude na ta naše zvěrstva zpívat. Po první zkoušce, kterou jsme uskutečnili v sušárně Motyho baráku (naštěstí bylo vše rychle zatrhnuto sousedy, kterým prý podle jejich slov padaly obrazy ze stěn, ať si jdeme dělat bordel jinam) však svůj názor změnil, mikrofon prodal a utržené peníze do posledního halíře prochlastal :)
2) Fáze 2 - profilowání členů kapely
Nebyla by to ale kapela středoškoláků, kdyby hned zpočátku nenastaly neshody názorů ohlednětoho, co bychom vlastně měli hrát. Doléhaly na nás punkové názory typu "Žiju dnes, zítřek je parazit", lákaly nás zvuky tvrdého rocku a uchvacovaly šílenosti klasickýho jazzíku :) Do toho všeho se ještě v zimě vyloupl lyžák a my úplnou náhodou v kalném zraku nezletilých opilců spatřili tehdy třeťáka ve stejném stavu - tedy nachcanej jak koleno -, jak tříská do akustiky a snaží se naprosto falešnými tóny přes polozrezlé struny vyloudit ladné zvuky a ohromit tak tu malou část posluchačstva, která měla tu smůlu, že musela z lítosti předstírat, jak zaujatě poslouchá. Slovo dalo slovo, pivo dalo pivo, a než jsme se nadáli, už jsme svorně ohnutí přes sněhovou závěj vraceli své útroby na světlo světa... eh, teda co to kecám, prostě Radek se uvolil, že si s náma zahraje. Představa punku mu ale nijak moc nevoněla, rozhodli jsme se zkoušet zvlášť s ním a zvlášť s Bouchačem. Ten nakonec se slovy, že jsme se na něj vysrali,vzdal své úsilí nad dokončením jistě revolučního punkového songu "To to fičí, to je v piči", zabývajícím se, jak název napovídá, problematikou počasí na náměstí Míru :) Ať už to bylo jakkoliv, Bouchač s námi přestal hrát a zkoušky s Radkem byly stále méně častěji (jelikož měl na své jistě zfalšované občance jako jediný z nás prokazatelný věk, odpovídající plnoletosti, stočily se nakonec naše zkoušky úplně jinam, než jsme původně zamýšleli). Když jsme potom u panáků v kultovní hospodě "U Tonyho" (jo, to je tam, jak tam někdo vodpálkoval ten ruční granát na záchodech :)) přemýšleli, kde bude asi chyba, nikoho nenapadlo nic jiného než to, že bychom si měli udělat vlastní zkušebnu, začít zkoušet pravidelně a pokud možno něco jiného, než zvedání půllitrů.
3) Fáze 3 - upadnutí do letargie aneb wýstawba zkušebny
Uplynul půlrok sladkého nicnedělání, občas proložený nějakým tím telefonátem typu:
Šemík: Čau, co děláš?
Moty: Nic moc.
Šemík: Hele měli bychom makat na tý zkušebně, už mě to sere.
Moty: Jo, to bychom měli. Taky mě to sere.
Šemík: Ok, tak čau.
Moty: Zdar.
Z prváků se pomalu stávali druháci a my zjistili, že jedinec z vedlejší třídy má také kapelu, narozdíl odnás však hrající, kompletní, se zkušebnou a koncertující :) A protože je svět malej, zjistilo se, že to jsou lidi z Motyho základy, kam chodil na první stupeň. A jak už to u nás bývá, slovo dalo prozměnu slovo, pivo dalo prozměnu pivo, a my, tentokrát bez sněhových závějí, naverbovali Kubu a Pigiho z kapely Los Cojones, aby paralelně se svojí kapelou hráli ještě u nás - Kuba na klávesy, Pigi na basovku. Tím se Motymu uvolnila funkce basáka, mohl se tedy chopit přes Šemíkovy nesouhlasy (prý že zpěváka má každej automaticky za frontmana, a to by přeci nešlo, aby tu Šemík nebyl ten BOSS :)) mikrofonu a dál psát šílený a zvrhlý (ty jsou bohužel nezveřejnitelné :)) texty. Novou zkušebnou se měl stát bývalý sklad uhlí z roku 1902 na Zahradním Městě. Jak to vypadalo, když jsme do něj poprvé vlezli, bude později zveřejněno v sekci Fotky, kde by měly být vidět i postupné změny a úpravy, které jsme na zkušebně dělali, až po konečné stádium (kterého bohužel v době, kdy tyto řádky dávám dohromady, ještě stále nebylo docíleno :)) . Nakonec jsme se přeci jen k nějaké té práciodhodlali a začaly složité práce, představující vymetení dehtu a prachu (ještě dva dny poté smrkat černou nudli je zajímavej zážitek, vážně), strhnutí pavučin a plísně, prorostlé skrz klembu stropu a visící dolů až po úroveň našich obličejů, umytí všech stěn vapkou, zabetonování starého zasypaného krbu, vykopání rozpraskaných cihel a částí betonové podlahy, zarovnání země hromadou písku, přivezeného avií jako jeden z mnoha zásahů Šemíkova otce, který se uvolil nám pomoci, a následné nové vybetonování podlahy. Následovalo vyvrácení starých ztrouchnivělých dveří a zasazení nových, upilování různých železných trubek, čouhajících ze všech možných stěn a zákoutí a v neposlední řadě také vytvoření odvzdušňovací šachty skrz metrovou zeď kamenů. Nutno podpotknout, že ruku k dílu tehdy přiložili i ti, kteří měli s Konví dříve něco společného - Bouchač, Filip... zatímco experti jako Radek dodnes neví, kde se vlastně zkušebna nachází :)
4) Fáze 4 - konec letargie aneb wytwoření názwu
Během prací na zavedení elektriky do zkušebny jsme přemýšleli o názvu kapely. Prvotní "Bouchači", výtvor z daleké minulosti a období prváku, už nebyl moc aktuální vzhledem ke své, co si budemepovídat, stupiditě, ale hlavně absenci klíčového člena, šoumena a punkera s velkym P Bouchače. Název Dead Cell, tedy mrtvá buňka, který jsem tehdy jen tak ze srandy plácnul, se uchytil, ale vzhledem k tomu, že jsme chtěli hrát jakousi směsku skáčka a rocku, ani trochu se mi nelíbil. Prohodil jsem tedy uprostřed jekotu vrtačky, že by to chtělo něco originálního. Šemík, kterému se naopak Mrtvá buňka dost zamlouvala, dost protestoval, ale potom řek, že když už novej název, tak náležitě trapnej a spontánní :) Rozhlédli jsme se jen tak nazdařbůh po zkušebně a začaly padat návrhy typu "utržený kus kabelu", "vrtačka Bosh" (tam byla lákavá zkratka VB :)), "sloup z cihel", "dřevotřískové dveře" a podobné ptákoviny. Potom jsme ale na romantickém místě nad víkem žumpy spatřili ležet starou zablácenou zelenou konev, takovou tu plastovou, kterou, když nevíte co by, naleznete v OBI... Shodli jsme se, že trapnější název už vymyslet rozhodně nemůžeme a tak jsme nakonec usoudili, že je to tak hrozně blbý, až je to dobrý :) Bohužel pár dní na to nás kontaktovala Dominika, Šemíkova kamarádka, která nám měla hrát na bicí, že na nás a bubnování hází bobek, protože už na to nemá prostě a jednoduše čas. Kapela se tedy nachází bez bubeníka, stejně jako v době jejího vzniku a vše nasvědčuje tomu, že se vrací do fáze tři a chystá se opět upadnout do letargie. Kluci od cojonů násvšak překvapují svým nadšením hrát a tak téměř dokončujeme zkušebnu a Moty kontaktuje kamaráda (shodou okolností syna výrobce aparatur, tak budeme chvilku podlejzat a třeba z toho padne nějakej support :)), jenž se uvolil vytvořit nám dynamické stránky s neurážející pěknou grafikou - všimli jste si, že to šedivé pozadí v hlavičce stránek je zfiltrovaná fotka klenby naší zkušebny? :) Práce ve zkušebně se tedy chýlí ke konci a kapela krom bubeníka shání navíc koberce na podlahu a vymýšlí způsob, jak na kamenné zdi uchytit plata od vajec, kterých má Motyho otec v garáži nasbíraných už tolik, že téměř nemá kde parkovat. K pevnému členskému jádru se ještě uvolila připojit na pár písniček jako "hostující" saxofonistka Motyho spolužačka ze základky, kterou ještě nikdo na ságo hrát neslyšel, takže může bejt sranda :) Teď je už jen otázkou času, kdy se ZK dostanou do další, přelomové fáze. Doufejme, že brzy.

2v1

23. září 2007 v 16:33 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Krleesh- kytara
  • Placour- kytara
  • Jiří - basowá kytara, zpěw
  • Hans - zpěw
  • Dočky - zpěw
  • Hrom - trumpeta
  • Libor - bicí
HISTORIE KAPELY:
Příběh kapely 2v1 se začal psát před 7mi lety, kdy se několik Pankráckých domorodců v Café na půli cesty dohodlo na sloučení dvou začínajících hudebních projektů- Paranoia a Čára přez rozpočet. Vzniknuvší ansámblproto dostal celkem logicky název 2v1 a mohlo se začít zkoušet- což bylo nutné už proto, že vlastně nikdo numěl hrát na žádný nástroj a zpočátku 5ti členná parta v sestavě 2xkytara, 2xbasa, 1xbicí takprodukovala dosti zajímavý sound, řekněme třeba experimentální noise. To se však začalo měnit po příchodu pozdějšího frontmana Krleše, který přinesl životně důležité know-how v podobě 7mi let strávených v LŠU hrou klasické hudby na akustickou kytaru. Také obohatil hudební projev 2v1 o prvky zpěvu a nakonec ještě přivedl prvního člena dechové sekce, trumpetistu Hroma. Ten měl původně jen zahostovat na mikulášské párty v tehdejší zkušebně. Akce, kdy v bytě 2+1 spalo 50 lidí a "mohlo se tam všechno ničit" ho však natolik oslovila, že nabídku na stálejší angažmá, která přišla den poté, bez váhání přijal. Po nějaké době potom několik členů odchází a zakládají si svůj tentokrát již opravdu noisový projekt TYK. 2v1 si přesto nechávají svůj název (a takké bubeníka Josku, basáka Jiříka a kytaristu Míšu) a navíc kradou kapele Zrakawadu značně talentovaného saxofonistu Hanse. Tou dobou už jsou to alespoň 2 roky od první zkoušky a kluci začínají pomalu tušit, že hrají ska-punk který tehdy znali především od amerických kapel jako jsou např. Catch 22 nebo BigD and the Kids Table. Začíná tak dobavíceméně normálního koncertování, přichází bodrý moravský trombonista Dočki a dochází k prvnímu pokusu natočit CD, který ovšem po dvou dnech končí nezdarem a svého dokončení se tak album RUDE 66 dočká až o dobrý rok a půl později. To otálení se ale dozajista vyplatilo, na albu totiž najdete 14 písní nabitých našláplými dechy, nabroušenými kytarami a mohutnými vokály, což dohromady vytváří v rámci ska-punkového žánru značně originální sound. Po dalším zhruba roce pak přichází poslední zásadní událost- změna na postu bubeníka. Joska odchází a na jeho místo nastupuje bývalý hardrocker a motorkář Libor. To sice bohužel způsobilo skoro půlroční koncertní pauzu, zato se ale začala psát zcela nová kapitola naší historie a myslíme že se mají všichni na co těšit. Tak se na nás přijďte podívat, protože naživo je to vždycky nejlepší....

Skalená Treska

23. září 2007 v 16:04 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Matt- klávesy, zpěv, hudba, texty
  • Mr.Kev - tenor sax, soprano sax, pozoun, hudba
  • PrAndy- el.kytara, texty
  • Verča - alt sax
  • MRAK - trubka
  • Romča - el.kytara
  • Usty - basová kytara
  • Pepe - bicí
  • Jon- perkuse
HISTORIE KAPELY:
Píše se rok 2004, konkrétně konec letních prázdnin. Na chalupě Mr.Keva, zkušeného dechaře amilovníka Sto Zvířat, tráví týden parta spolužáků z gymnázia Nad Alejí. Tito mladí a zdraví lidé zničehonic podléhají kouzelným rytmům ska. Mlátí do afrického bubínku, nepřesně hoblují druhou dobu na rozladěné akustické kytaře, snaží se foukat do všeho možného a hlasitě pokřikují. Myšlenka založení kapely se postupně rýsuje a v momentě, kdy se shodnou na naprosto originálním a neotřelém názvu Skalená Treska, je rozhodnuto. Tak jako mnozí teenageři i oni zakládají hudební těleso. Za pár týdnů se vyhoupnou na absolutní špičku české scény. Ne. Tento sen se překvapivě nenaplňuje. I tak však v průběhu roku dochází k velkému nákupu instrumentů a pilnému zkoušení. Tou dobou vznikají první písně - Ona se mě štítí, Deprese či Fotbal.První koncert kapely se odehrává 22.4.05 v pražské Baráčnické Rychtě sVodou od párků. Bilance: 20 minutový repertoár, 300 diváků, pochybný výkon, kladná reakce publika.Během následujících let dochází k několika personálním změnám, které mají zásadní vliv na celkový projev kapely. Ve studiu Pod Juliskou, kde se nahrávají první demo nahrávky, kapela získává cenné zkušenosti. ST aktivně koncertuje po mnoha klubech, domovskou scénou se stává klub Mlejn. Těžko jednoznačně určit styl, který ST hraje. Popové melodie protkané druhou dobou se mísí s jazzovými postupy a rockovým beatem.

Ska-p

23. září 2007 v 13:36 | Zewlprincess
ČLENOWÉ KAPELY:
  • Pul Pul - kytara, zpěw
  • Julio - baskytara
  • Pipi - zpěw
  • Joxemi - kytara
  • Luis - bicí
  • Cogote - kláwesy
HISTORIE KAPELY:
Ska-p je dnes asi nejznámějším představitelem SKA na světě. Jako taková by si jistě skupina zasloužila dlouhý článek, což je ovšem, jak se ukázalo, celkem problém. I když se jedná o takto významného zástupce tohoto stále více oblíbeného stylu, informací o něm je ve světě českéhointernetu pramálo. Takže se pokusím napsat alepoň to málo, co se mi podařilo najít.Ska-p je dosti levicově orientovaná španělská skupina. Není také divu, pochází totiž z Vallecasu (město sousedící s Mdridem), který proslul svým odporem vůči Francově diktatuře, což členové rádi zdůrazňují. A proč také ne? Není se za co stydět a v tomhle žánru je to vítané ,,doporučení".´Původní členové (v r. 1994) byli: kytarista Tony Escobar, zpěvák a kytarista PulPul, baskytarista Julio, bubeník Paco a klávesista Cogote. Dnešní osazensto tvoří: stále kytarista a zpěvák PulPul, stále basák Julio, nově však přibyl zpěvák Pipi, kytarista Joxemi a původního bubeníka vystřídal Luis, a ještě, abych nezapomněla, původní zůstal i klávesák Cogote. Skupina, jak jsem již psal, jedosti levicově orientovaná, a tak není divu, že je ,,proletariát" zbožňuje. Jak by také ne, když jejich, mimochodem velice dynamické a chytlavé texty, mají často politický podtext hájící jeho názory. Kdo by však čekal, že takováto skupina (dělnického ražení) bude hrát podprůměrné Ska s pár akordy a chabým zpěvem, ten by se šeredně zmýlil. Kdo jednou byl na koncertě, ten mi jistě dá zapravdu, když řeknu, že jejich 200% nasazení při hudební i hlasové interpretaci svých písní nenechá nikoho v klidu. Tato nálada čiší i z alb této skupiny, proto nemohu, než doporučit. Obzvláště ta poslední. Závěrem však musím uvést smutnou zprávu, jelikož skupina od konce r. 2004 už nehraje...
DISKOGRAFIE:
  • Incontrolable
  • Que corra la voz
  • Planeta eskoria
  • Ska-P En Concierto
  • Eurosis
  • El vals del obrero
  • Ska-P